Uszkodzona walizka może być bardzo nieprzyjemnym doświadczeniem. Na szczęście wiele uszkodzonych części, takich jak Kółkauchwyty do przenoszenia lub uchwyty teleskopowe można łatwo wymienić samodzielnie. Często kontaktujemy się z Państwem z pytaniem, dlaczego klienci muszą płacić za części zamienne do swoich walizek i czy nie są one objęte gwarancją producenta.

Dokładne warunki gwarancji producenta mogą być różne dla każdej marki. Najczęściej jednak występują następujące warunki:

Co najczęściej jest objęte gwarancją producenta?

Większość marek bagażu zapewnia gwarancję obejmującą błędy materiałowe i produkcyjne. Może to obejmować szwy, które nie trzymają, uszkodzenia tkaniny w obszarach, które nie podlegają zwykłemu zużyciu lub problemy materiałowe, takie jak kruchość materiału uchwytu w okresie gwarancyjnym.

Jakich uszkodzeń nie obejmuje gwarancja?

Ponieważ marki ograniczają swoją gwarancję do błędów materiałowych i produkcyjnych, wszystko, co nie jest nią objęte, nie jest objęte gwarancją. Większość marek dodatkowo określa, że następujące rodzaje uszkodzeń nie są objęte gwarancją w celu dalszego wyjaśnienia:

  • Szkody wyrządzone przez osoby trzecie np. linie lotnicze lub firmy obsługujące statki wycieczkowe. Dobrą wiadomością jest to, że w takich przypadkach przewoźnik Państwa bagażu jest zazwyczaj odpowiedzialny za szkody. Zaleca się zgłaszanie wszelkich uszkodzeń liniom lotniczym / statkom wycieczkowym przed opuszczeniem terminalu. Niektóre linie lotnicze zezwalają na okres karencji do 7 dni na zgłoszenie szkody, ale zalecamy natychmiastowe zgłoszenie szkody.
  • Uszkodzenia spowodowane niewłaściwym użytkowaniem przedmiotu. Może to obejmować wiele różnych rodzajów uszkodzeń, od nadmiernego pakowania i zamykania przedmiotu z użyciem siły, co może doprowadzić do rozerwania zamka błyskawicznego, po podnoszenie walizki na Uchwyt Teleskopowy zamiast na uchwycie do przenoszenia, co może doprowadzić do Uchwyt Teleskopowy zerwania.
  • Zwykłe zużycie. Zwykłe zużycie zawsze wiąże się z użytkowaniem przedmiotu. W przypadku osób korzystających z walizki na co dzień, oznaki zużycia, np. na Kółka mogą pojawić się wcześniej niż w przypadku osób korzystających z walizki tylko podczas 2-3 podróży rocznie. W obu przypadkach, ponieważ uszkodzenia są spowodowane regularnym użytkowaniem przedmiotu, nie są one objęte gwarancją. Oznaki nietypowego zużycia, np. jeśli guma walizki jest zużyta. Kółko poluzowała się po zaledwie kilku tygodniach, zazwyczaj nadal są objęte gwarancją.

Jakie koszty pokrywa gwarancja?

Większość marek pokrywa koszty naprawy lub w przypadku, gdy produkt nie nadaje się do naprawy, wymiany, jeśli uszkodzenie jest objęte gwarancją.

W przypadku, gdy naprawa jest możliwa, zazwyczaj mają Państwo wybór między samodzielną naprawą produktu i otrzymaniem części zamiennej bezpłatnie lub wysłaniem produktu do naprawy do marki. Zazwyczaj koszt wysłania produktu do naprawy musi zostać pokryty przez klienta, co stanowi dodatkowy wydatek. Ponadto znalezienie pasującego kartonu do bezpiecznego zapakowania walizki może być trudne. Koszty wysyłki zwrotnej są zazwyczaj pokrywane przez markę.

 

Co zrobić, jeśli moja walizka nie może zostać naprawiona?

Przede wszystkim zalecamy sprawdzenie jakie uszkodzenia można naprawić. W przypadku, gdy uszkodzenie walizki nie może zostać naprawione i jeśli uszkodzenie jest objęte gwarancją producenta, należy skontaktować się ze sprzedawcą, od którego zakupiono przedmiot, w celu złożenia roszczenia gwarancyjnego. Proszę pamiętać, że dowód gwarancji będzie wymagany do zgłoszenia roszczenia gwarancyjnego. Niektóre marki pozwalają również na bezpośredni kontakt w sprawie roszczeń gwarancyjnych z ważnym dowodem zakupu. dowód gwarancjiPonieważ jest to zazwyczaj wyjątek, zalecamy najpierw zwrócić się do sprzedawcy / sklepu, w którym zakupili Państwo produkt.

W przypadku, gdy uszkodzenie nie jest objęte gwarancją producenta, niestety będą Państwo musieli zakupić nową walizkę.

Jak mogę ubiegać się o gwarancję na moją walizkę?

Aby zgłosić roszczenie gwarancyjne, większość marek wymaga skontaktowania się ze sprzedawcą, u którego zakupili Państwo produkt.ważnymdowód gwarancji. Następnie sprzedawca wraz z marką zorganizuje naprawę lub wymianę produktu. Prosimy pamiętać, że wiele marek wymaga, aby roszczenie gwarancyjne było składane za pośrednictwem sprzedawcy, a nie bezpośrednio marki, ponieważ produkt został zakupiony nie bezpośrednio od marki, ale od sprzedawcy.

Wskazówka: Nawet jeśli Państwa walizka jest wciąż fabrycznie nowa, możliwe jest zarejestrowanie konta na stronie suitcase.repair. Tutaj mogą Państwo zapisać numer modelu i (jeśli jest dostępny) numer seryjny swojej walizki i przesłać go do nas.dowód gwarancji aby mieć go przygotowanego na wypadek konieczności zgłoszenia roszczenia gwarancyjnego.

Jeśli uszkodzenie jest objęte gwarancją, czy mogę zgłosić roszczenie gwarancyjne bezpośrednio za pośrednictwem suitcase.repair i otrzymać części zamienne bezpłatnie?

Tak, w przypadku niektórych marek oferujemy możliwość bezpośredniego otrzymania wymaganych części zamiennych do naprawy bezpłatnie na podstawie gwarancji. Obecnie jest to możliwe tylko w przypadku następujących marek, które upoważniły nas do wykonywania napraw gwarancyjnych ich produktów:

  • Eminent
  • Probeetle
  • Case-Star

Ciężko pracujemy, aby jak najszybciej rozszerzyć liczbę marek, dla których możemy zaoferować tę usługę.

Dla produktów tych marek dla których naprawy są możliwe mogą Państwo skontaktować się z naszym zespołem wsparcia ze zdjęciami uszkodzenia i Państwadowód gwarancji. Nasz zespół pomocy technicznej sprawdzi, jakich części zamiennych Państwo potrzebują i wyda Państwu voucher, za pomocą którego można bezpłatnie zamówić niezbędne części zamienne.

Ważne: W przypadku uszkodzeń, których nie można naprawić lub jeśli oryginalna część zamienna, a także ewentualne alternatywne części zamienne do Państwa modelu są niedostępne, muszą Państwo skontaktować się ze sprzedawcą, u którego zakupili Państwo przedmiot, aby zorganizować wymianę lub zastąpienie przedmiotu, ponieważ możemy zaoferować tylko części zamienne dostępne na stronie suitcase.repair jako naprawy gwarancyjne.