Aby zgłosić roszczenie gwarancyjne dotyczące walizki, należy najpierw sprawdzić, czy uszkodzenie walizki jest sklasyfikowane jako uszkodzenie objęte gwarancją producenta. Ponieważ gwarancja producenta jest dobrowolną obietnicą marki, ostateczna decyzja o tym, czy roszczenie zostanie uznane, jest podejmowana zgodnie z wytycznymi marki, więc powinni Państwo znać aktualną politykę gwarancyjną.

Dlaczego potrzebuję dowodu gwarancji?

Wiele osób może się teraz zastanawiać, dlaczego dowód gwarancji jest w ogóle potrzebny. Ponieważ większość marek udziela gwarancji producenta na określoną liczbę lat, marka potrzebuje dokumentu, aby sprawdzić, jak dawno temu przedmiot został zakupiony. Ponieważ wiele modeli walizek jest sprzedawanych przez kilka lat, marka lub sprzedawca detaliczny nie mogą w inny sposób określić, jak dawno temu przedmiot został zakupiony.

Niektóre marki dodatkowo udzielają gwarancji tylko pierwszemu nabywcy przedmiotu, a nie kolejnym właścicielom. W takich przypadkach dowód gwarancji jest również wykorzystywany do identyfikacji pierwszego nabywcy przedmiotu.

 

Jak wygląda dowód gwarancji?

Dowód gwarancji może wyglądać inaczej w przypadku różnych marek. Większość marek wymaga zachowania paragonu/faktury zakupu jako dowodu gwarancji. Ważne jest, aby na paragonie nadal można było odczytać numer modelu, cenę zakupu i datę. Ponieważ kolory na paragonach i fakturach mogą z czasem blaknąć, zalecamy utworzenie konta na stronie suitcase.repair i do zarejestrować Państwa walizkę. Na swoim koncie mają Państwo również możliwość przesłania paragonu dla każdej ze swoich walizek na potrzeby przyszłych roszczeń gwarancyjnych.

Niektóre marki (np. Samsonite) dostarczają dodatkowo kartę gwarancyjną w celu zgłoszenia roszczenia gwarancyjnego. Karta gwarancyjna znajduje się zazwyczaj wewnątrz walizki w momencie jej zakupu, zawiera datę zakupu i jest podstemplowana przez sprzedawcę.

Co mogę zrobić, jeśli zgubiłem dowód gwarancji?

W większości przypadków trudno będzie uzyskać dowód gwarancji, jeśli faktura / paragon / karta gwarancyjna zostały utracone. Chociaż sprzedawcy detaliczni przechowują dane transakcji przez kilka lat (w zależności od kraju), mogą nie być w stanie dostarczyć Państwu oryginalnego paragonu zakupu należącego do zamówienia po upływie kilku lat. W obu przypadkach zalecamy skontaktowanie się ze sprzedawcą, u którego dokonali Państwo zakupu, w celu sprawdzenia, czy nadal może on udostępnić Państwu dane. W przypadku zakupów w sklepie niektórzy sprzedawcy są w stanie dopasować Państwa zakup do zakupu kartą na podstawie numeru karty.

W przypadku niektórych marek, np. RIMOWA, walizki są również wyposażone w unikalne numery seryjne. W takich przypadkach marka może określić przybliżoną datę produkcji na podstawie numeru seryjnego, nawet w przypadku utraty dowodu gwarancji.

Gdzie muszę dostarczyć dowód gwarancji?

Więcej informacji na temat napraw w okresie gwarancyjnym oraz sposobu zgłaszania roszczeń gwarancyjnych znajdą Państwo na stronie tutaj stronie.